Vurderer ny PC
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Start nytt emne   Svar på emne    LANur Forums -> Hardware
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  
Av Innlegg
Paladin

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 10:04    Tittel: Svar med sitat

iLiquicity skrev:
DH14:
160 x 140 x 158 mm
Sokler: Intel LGA1366, LGA1156, LGA775, AM2, AM2+, AM3 - Hvor er 1155?

1156 = 1155 icon_wink.gif

Intel sokkel 1156 og 1155 har samme monteringshull.
http://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1155

iLiquicity skrev:
Hvem orker å vite slikt? icon_razz.gif

Jeg delte den usikkerheten once upon a time. icon_smile.gif
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Liquicity

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 11:42    Tittel: Svar med sitat

Paladin skrev:

Interessen er fortsatt ikke stor nok til å gidde å google dette selv - risikerer jo å måtte lese en ekstra linje eller to! icon_razz.gif
Fantastisk enkelt å spørre her, logge inn igjen en time senere og lese svaret.

Men allrighty then, tror det meste begynner å falle på plass nå. Bytter jeg ut CPU-kjøleren med D14, som jeg like gjerne kan gjøre etter å ha lest testen på hardware.no, er det bare egen usikkerhet og økonomi som må håndteres før evt kjøp! icon_smile.gif

EDIT:
pentiumvi skrev:
My Noctua NH-D14 blocks the black RAM slots. NOT because of the fans, but because the HEATSINK itself is so massive.

Kilde
Thats somewhat unsettling!
Men nå trenger jeg vel ikke mer enn to slots anyfuck, så samme kan det vær!

Paladin

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 12:30    Tittel: Svar med sitat

iLiquicity skrev:
Paladin skrev:

Interessen er fortsatt ikke stor nok til å gidde å google dette selv - risikerer jo å måtte lese en ekstra linje eller to! icon_razz.gif
Fantastisk enkelt å spørre her, logge inn igjen en time senere og lese svaret.

You lazy SOB. icon_mrgreen.gif

iLiquicity skrev:
Men allrighty then, tror det meste begynner å falle på plass nå. Bytter jeg ut CPU-kjøleren med D14, som jeg like gjerne kan gjøre etter å ha lest testen på hardware.no, er det bare egen usikkerhet og økonomi som må håndteres før evt kjøp! icon_smile.gif

EDIT:
pentiumvi skrev:
My Noctua NH-D14 blocks the black RAM slots. NOT because of the fans, but because the HEATSINK itself is so massive.

Kilde
Thats somewhat unsettling!
Men nå trenger jeg vel ikke mer enn to slots anyfuck, så samme kan det vær!

Her kan vi begynne med tekniske tegninger av kjøler,
http://www.legitreviews.com/images/reviews/1212/noctua_nhd14_015.jpg

...og RAM-brikker og hovedkort for å se om dine Vengeance Low Profile-brikker (måler 26.25mm i høyde) går under viftene og passer ved siden av selve kjøleren...eller:

Du går for NH-U12P som allerede har fått grønt lys på det meste:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004

Med mindre du bare må ha det største, tyngste, absolutt beste for å presse ut de alle siste MHz'ene fra CPUen ved hardcore overklokking og manuell overvolting and whatnot, så vil du garantert bli fornøyd med U12P. icon_cool.gif
Jeg ville heller tatt en mindre, men likevel fullt brukbar kjøler istedet for å miste 2 RAM-slots.
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 13:20    Tittel: Svar med sitat

Det er ingen som trenger mer enn 16GB RAM, som man fint får på 2 slots.
I alle fall ikke jeg - når jeg multitasker etter beste evne, med VMware og whatnot bruker jeg 3GB RAM... Problem?
Det er ikke det at jeg må ha det mest badass'e, men... D14 er bortimot like billig, bedre(?) og... mer stilig! icon_razz.gif

Paladin

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 13:26    Tittel: Svar med sitat

Your choice. icon_cool.gif

Så da går du for D14, eller er det fortsatt ubestemt?
D14 ER bedre enn U12 (kan ikke kommentere mot Silver Arrow), men aner ikke med hvor mange grader.
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 13:42    Tittel: Svar med sitat

Tror jeg bare bestemmer D14 ja, og ferdig med det!

Må bare si det - er ikke direkte imponert over Ultra Tower og e-ATX som ikke får plass til markedets CPU-kjølere og RAM-brikker... icon_razz.gif
Nånei guta, her er det enten eller!

Paladin

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 13:55    Tittel: Svar med sitat

Performance hardware automatically equals water-cooling, I guess... icon_rolleyes.gif
Og da spiller det ingen rolle hvor mange millimeter det mellom CPU-slot'en og RAM-slot'ene, eller hvor høye RAM-brikkene er: for da skal bare en liten boks (hva det enn er) legges over CPUen så vannet får strømme over.

Har ennå ikke skjønt hva et e-ATX-HK har som ikke et vanlig ATX-HK har. icon_confused.gif
Ser flere PCI-E-slots som gir større muligheter med 4 skjermkort...men why?
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 24.07.2012, 14:23    Tittel: Svar med sitat

Det blir for dumt, rett og slett.

Og ATX er nok like kurrant, men for min del er kabinett bestemt - det støtter e-ATX, så why not. V Formula er stilig og pent, og gir meg det jeg trenger - og riktignok noget mer, men prismessig er det irrelevant så da kan vi kjøre på, smelle det inn i et massivt Cosmos II uten innsynsmuligheter så folk på LANur tror jeg har den mest badass'e PCen i manns historie. Det er jo ingen som leser forumet lenger heller, så nei - jeg er ikke redd for det! icon_razz.gif

Føler jeg nærmer meg klar til å bestille nå. Bestiller gjennom jobben ila uken tenker jeg, sparer 2k på det icon_smile.gif

Liquicity

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 08:42    Tittel: Svar med sitat

Nå er jaggu mæsking bestilt! icon_smile.gif
Paladin

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 09:22    Tittel: Svar med sitat

iLiquicity skrev:
Nå er jaggu mæsking bestilt! icon_smile.gif

Yeah, right - og jeg har kjøpt månen... icon_smile.gif

Words are cheap; let's see the color of your reciept!
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 11:06    Tittel: Svar med sitat

Skal få pixies før helga hvis du har så store trustissues icon_razz.gif
Hvis det kommer før helga that is, som jeg tipper det gjør.

Paladin

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 11:26    Tittel: Svar med sitat

Alltid artig å se en stabel med hardware-esker. Gratlar med ny PC. icon_cool.gif

iLiquicity skrev:
...et massivt Cosmos II uten innsynsmuligheter så folk på LANur tror jeg har den mest badass'e PCen i manns historie.

Med alle n00bsa som er på LANur er det nok med stort kabinett og masse neon-lys for å få dem til å tro at du har en heftig PC, uansett hva du har av hardware. icon_razz.gif
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 11:39    Tittel: Svar med sitat

LOL, true that! Er vel kanskje en del av dem ja! icon_smile.gif
Techbay sendte viftene mine to timer etter jeg la inn ordren, så de ble sendt i dag. Resten bestilte jeg via jobben, så dem dukker vel også opp ila uken! icon_biggrin.gif

Paladin

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 14:05    Tittel: Svar med sitat

iLiquicity skrev:

En del!? Tydelig at du ikke har sett ned mot gulvet på LANur de siste årene - bare flaks da at du ikke har snublet i en n00b på sine <- 1m 40cm. icon_tongue.gif
De sier fra hvor de sitter hver gang du hører et AWP-skudd i CS gjennom alt for små, sprengte, wanna-be briefe høyttalere, etterfulgt at et "FAEN" fra et annet sted i salen.

Du MÅ legge ut noen bilder av D14-kjøleren utpakket, satt mellom kabinettet og en SSD for å sammenlikne størrelser. icon_coolshades.gif
Til Toppen
EditeD

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 22:36    Tittel: Svar med sitat

Paladin skrev:
iLiquicity skrev:

En del!? Tydelig at du ikke har sett ned mot gulvet på LANur de siste årene - bare flaks da at du ikke har snublet i en n00b på sine <- 1m 40cm. icon_tongue.gif
De sier fra hvor de sitter hver gang du hører et AWP-skudd i CS gjennom alt for små, sprengte, wanna-be briefe høyttalere, etterfulgt at et "FAEN" fra et annet sted i salen.

Du MÅ legge ut noen bilder av D14-kjøleren utpakket, satt mellom kabinettet og en SSD for å sammenlikne størrelser. icon_coolshades.gif

D14 er liten sammenlighet med den nye reven av SA. Det er trist å tenke på icon_sad.gif

Paladin

InnleggSkrevet: 25.07.2012, 23:15    Tittel: Svar med sitat

SA (Silver Arrow?) falt vel fra kun pga. tilgjengelighet etter hva jeg har fått med meg.

Men som jeg har nevnt tidligere: dagens CPUer med sin lavere TDP trenger ikke all den kjøleevnen eldre (les: store) kjølere klarer å gi.
Såklart, bedre kjøleevne er bedre, men den er kun merkbar når man begynner å overklokke for alvor. icon_rolleyes.gif

Overklokking er ikke nevnt av OP i det hele tatt, og dermed påstår jeg at NH-U12P ville gjort like god nytte - og kjapp googling viser at i7 3770K ikke bør overklokkes i det hele tatt pga. en eller annen avgjørelse gjort mht. produksjonen av dem.
Den blir ødelagt rettogslett, ihvertfall stor fare for det, allerede før man kommer til et imponerende høyt antall MHz.
For den som er glad i å lese: http://www.overclock.net/t/1137173/ivy-bridge-discussion-news-thread/1170

Ellers er vel ikke Thermalright IFX-14 noen smågutt den heller akkurat.
Jeg kan så se denne, med viftene under (2x Delta GFB1212VHW + jeg gjetter Delta FFB1212EHE i midten), i mitt kabinett.
icon_mrgreen.gif

Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 27.07.2012, 11:32    Tittel: Svar med sitat

Det til venstre er en 24" LCD skjerm. Kassa til høyre er komponentene. Kabinettet er... holy shit

shittttttt.jpg
 Beskrivelse:
 Filstørrelse:  1.78 MB
 Visninger:  331 gang(er)

shittttttt.jpg

Paladin

InnleggSkrevet: 27.07.2012, 13:03    Tittel: Svar med sitat

Damn! icon_eek.gif

Jeg har et par 24"-esker selv, så jeg vet ca. hvor store dem er...men en slik satt mot Cosmos II-esken. Wow (nei, ikke World of Warcraft, suckers).

Men det første jeg tenkte da jeg så thumbnail-bildet...eh; hint, hint:
http://www.lanur.org/forum/viewtopic.php?t=2818

icon_smile.gif
Til Toppen
Liquicity

InnleggSkrevet: 27.07.2012, 13:06    Tittel: Svar med sitat

Damn indeed! For å si det slik; jeg kan bare glemme å få dette inn i bilen uten å pakke det ut i alle fall! icon_razz.gif
Speilrefleks, meh - har iPhone! Lagra bildet på en gay måte bare <3

Paladin

InnleggSkrevet: 27.07.2012, 13:11    Tittel: Svar med sitat

Hvilken av eskene inneholder D14-kjøleren (hvis den er kommet)?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne     Svar på emne    LANur Forums -> Hardware Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Side 5 av 6

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke opprette vedlegg i dette forumet
Du kan laste ned vedlegg i dette forumet