Pc oppfører seg rart
Gå til side 1, 2  Neste

Start nytt emne   Svar på emne    LANur Forums -> Hardware
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  
Av Innlegg
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 03.04.2011, 19:45    Tittel: Pc oppfører seg rart Svar med sitat

Har googla litt rundt, men ser ikke ut til å finne svaret.
Jeg vil tippe det er noe med skjermkortet, men er ikke helt sikker.

Det som skjer er at når jeg starter et spill som feks DA eller CS:S, så funker det i noen minutter før skjermen får prikkete farger overalt eller "No signal detected". Dette skjer da kun når jeg starter et spill, kan bruke pcn til alt annet(film, serier, nett osv).
Maskina henger seg også opp, så jeg må kutte strømmen for å få reboota. Noen ganger når dette skjer så vil jeg få en "fargestripe" som er like tjukk som 1/20 av skjermen sånn ca, og som går loddrett ned på en tilfeldig plass. Denne kommer da opp fra oppstart, men forsvinner etter 2-3 restarter.
Noen som har noen kloke forslag?

PS: Ble litt rotete forklaring. : p

Paladin

InnleggSkrevet: 03.04.2011, 20:11    Tittel: Svar med sitat

Dette hørtes ut som artefacts - oppdater HK BIOS og skjermkortdrivere.

Det kan også være at skjermkortet går varmt, så sjekk temps og se hva den er når problemet oppstår.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 07:23    Tittel: Svar med sitat

Skjermkort oppdatert, men nå er pcn enda snålere. Fikk spillt CS:S i en time ellerno, så bestemte jeg meg for å prøve DA, da fikk jeg samme problemet igjen.

Og det virker som om det samme skjer med Source kun når jeg kjører spotify samtidlig. T_T

Liquicity

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 08:28    Tittel: Svar med sitat

RosaPingvin skrev:
Og det virker som om det samme skjer med Source kun når jeg kjører spotify samtidlig. T_T

OT: come again?! mener å huske noen en gang sa "spotify sux, gief mp3's" ;d

OT: sansynligvis totalt unødvendig å oppgradere BIOS og det burde kanskje vær siste utvei for noen som ikke er elite da det kan fucke opp ikke rent lite av systemet ditt.
vet ikke om jeg helt skjønte problematikken din, men jeg får "buggy screen" av og til etter jeg har avsluttet source. hver gang jeg klikker på en link e.l. flasher det grønt over skjermen icon_razz.gif løser seg ved en restart though. sikkert bare noe innstilling som henger igjen..

OT: gøy hvordan forkortelsene til off-topic og on-topic begge blir OT...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 12:22    Tittel: Svar med sitat

Det blir firkanter over hele dritten i alle regnbuens farger, og det blinker ikke det bare blir sånn også henger den seg opp. : )
Paladin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 13:33    Tittel: Svar med sitat

Mærtiss skrev:
sansynligvis totalt unødvendig å oppgradere BIOS og det burde kanskje vær siste utvei for noen som ikke er elite da det kan fucke opp ikke rent lite av systemet ditt.

Funny that, siden det var det som løste problemet den gangen jeg hadde artefacts...

RosaPingvin, hvilket HK har du?
Til Toppen
pRemade

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 14:10    Tittel: Svar med sitat

RosaPingvin skrev:
Det blir firkanter over hele dritten i alle regnbuens farger, og det blinker ikke det bare blir sånn også henger den seg opp. : )

Er det random hvilke farget? Noen ganger rødt og blått over hele skjermen?
Også henger skjermen seg opp og mister signal?

Har samme problem med mitt GTX 260 kun når jeg spiller, kommer av at skjermkortet blir så varmt, pælma på 2 x 80 mm vifter oppå kortet. Kjører smud nå, pleier og skru av Vsync og ikke antilizing på spill. Har ikke problemer nå lenger.

Edit :

Jeg bruker også Rivatuner og skrur opp vifta manuelt på 100%. Du har jo ATI og de har et eget program for dette.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 14:51    Tittel: Svar med sitat

Nå er skjermbildet sånn hele tiden, har latt maskin stå rolig over natta og til nå. Nå er det firkantet over hele( mange forskjellige farger inne i hver enkelt firkant). Og dette fra jeg booter maskina, så da er det ikke varmen vil jeg tro. t_T

Nå ble firkantene borte, etter ørten reboots. Vet ikke om det er fiksa før jeg eventuelt prøver DA igjen. T_T Eneste jeg gjorde nå var å oppdatere windows, så kjøre i safemode(fremdeles firkanter) også restarte fra safemode, og voila!

Men men, regner med at problemet fremdeles er der, så kom med forslag <3

Edit: Da har jeg googla litt rundt, og virker som om det er varmt skjermkort, så driver å træler litt med CCC for å sette opp farten på skjermkortvifta(står at det skal funke de fleste steder).

Reaper

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 15:28    Tittel: Svar med sitat

For meg så høres det utsom et skjermkort-crash.

Fikk det hele tia på min 4870 p.g.a fucka vifte.
Fikk det før ikke så lenge sia på 5870'n jeg kjører nå p.g.a utdaterte drivers. Har lastet ned ny Catalyst versjon og har ikke fått en eneste crash siden..

Ville tippe det er drivers men du får sjekke.. Ellers kan det var att det rett og slett er dødt. Men tviler siden det var bare i games.

(Btw, har du sjekket att det ikke er noen dårlig kontakt i kabler etc? Kan også henne at det er en kabel ellno som ikke sitter i skikkelig.)

Håper this helps icon_smile.gif
Til Toppen
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 15:37    Tittel: Svar med sitat

Tviler på at skjermkortet er helt ødelagt, siden jeg kan kjøre noen spill som ikke krever all verden, og har sjekka alle kabler. icon_wink.gif
Har oppdatert skjermkortet også, eller tenkte du på CCC? : p

Liquicity

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 15:50    Tittel: Svar med sitat

Paladin skrev:
Mærtiss skrev:
sansynligvis totalt unødvendig å oppgradere BIOS og det burde kanskje vær siste utvei for noen som ikke er elite da det kan fucke opp ikke rent lite av systemet ditt.

Funny that, siden det var det som løste problemet den gangen jeg hadde artefacts...?

Merk: "sansynligvis". Det er tross alt ganske sjeldent det er løsningen. Derfor unødvendig som første steg. Er ikke alle (meg inkludert) som har veldig lyst til å flashe BIOS, med mindre det er nødvendig.
Jeg vil ikke anbefale å flashe BIOSen som det første man gjør i feilsøkingsprosessen hvis man ikke er datakyndig, var det jeg ville fram til.
Det er sikkert ikke så farlig og ekstemt som noen kanskje skal ha det til, men du kan drepe Hket ditt(?). Derfor kan man kanskje prøve andre ting først som f.eks:

skjermkort driver
CCC
updates av ymse slag, dunno. bare ikke BIOSflash først, da...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 16:01    Tittel: Svar med sitat

Har da tatt kontroll over skjermkortvifta og fått tempen ned fra 59 til 40, nå aner jeg ikke hva tempen burde ligge på x)

Edit: Da funka Dragon Age uten klikk, så virker som det var tempen : D

pRemade

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 16:59    Tittel: Svar med sitat

RosaPingvin skrev:
Har da tatt kontroll over skjermkortvifta og fått tempen ned fra 59 til 40, nå aner jeg ikke hva tempen burde ligge på x)

Edit: Da funka Dragon Age uten klikk, så virker som det var tempen : D

Og hva heter det da <3?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Liquicity

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 17:10    Tittel: Svar med sitat

aldri ta seieren på forskudd heter det, da<3
Til Toppen
Reaper

InnleggSkrevet: 04.04.2011, 18:47    Tittel: Svar med sitat

CCC=Catalyst forresten :p
C-Catalyst-C-Control-C-Center icon_smile.gif
Til Toppen
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 13.04.2011, 16:20    Tittel: Svar med sitat

Tenker takk <3

Menneh sliter fremdeles med veldig høye temperaturer på skjermkortet, ligger på rundt 40+ når jeg ikke kjører noe games men har vifta på 60% og når jeg starter et game så kommer den oppunder 60 grader.

Noen forslag? : p

bob_kaare

InnleggSkrevet: 14.04.2011, 17:02    Tittel: Svar med sitat

Hva slags skjermkort har du?

Her en en mulig løsning:

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-luft/Skjermkort/Arctic-Cooling-Accelero-Twin-Turbo-Pro-HD-58701G-4890-4850-4830-3870-3850-etc-40276.aspx

Eller så avhenger vel temp på skjermkortet ditt av luft flow inn i boksen, om du har nok kabinett vifter etc.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 11.05.2011, 15:24    Tittel: Svar med sitat

Okei, så det er ikke varmen tror jeg. Visst skjermen får striper/flekker og jeg lar pc'n stå avslått i et par dager for så å starte den igjen. Så vil stripene være der. Men visst jeg slår den av uten at de er der går det fint helt til jeg får en kræsj igjen. Skal prøve å få lagt inn noen bilder av hvordan det ser ut. Men noen som har et godt forslag til noe annet jeg kan prøve? Har fulgt nøye med på temperaturen, og selv om den blir litt varm så skal ikke det være problemet.
Paladin

InnleggSkrevet: 11.05.2011, 15:37    Tittel: Svar med sitat

Og PSUen kan garantert drive alt dette uten problemer?
Til Toppen
RosaPingvin

InnleggSkrevet: 11.05.2011, 18:28    Tittel: Svar med sitat

Den har da gjort det i to år så regner med det. icon_smile.gif

Corsair HX 850W Strømforsyning ATX btw.

Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne     Svar på emne    LANur Forums -> Hardware Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke opprette vedlegg i dette forumet
Du kan laste ned vedlegg i dette forumet