3D-lyd!

Start nytt emne   Svar på emne    LANur Forums -> Aktualiteter
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  
Av Innlegg
gravizt

InnleggSkrevet: 09.09.2009, 21:20    Tittel: 3D-lyd! Svar med sitat

da var vi kommet hit. 3D-lyden er her. den bruker spesielle høytalere, men er mulig å få på hodetelefoner.

liten preview av det. trenger hodetelefoner.

http://www.isnichwahr.de/redirect_ext18519-.html
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gaarulf

InnleggSkrevet: 09.09.2009, 21:56    Tittel: Svar med sitat

Det der har vært mulig lenge.

"Virtual Barbershop" er ett godt eksempel
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Paladin

InnleggSkrevet: 05.11.2010, 13:21    Tittel: Svar med sitat

Pr. nå vil jeg si 3D er en hype...ja, du kan få det, men da må du ha 3D-TV, 3D-briller, 3D-film, 3D-blu-ray-spiller og HDMI 1.4 kabler - dette blir DYRT skal man kjøpe alt til privat bruk (alternativet er kino, men blir det noe gøy i lengden?).

Og ikke er det så mange 3D-filmer ute ennå heller - eneste jeg kan sette fingeren på som ikke kan klassifiseres som "test-film" er Avatar.

Og hva med oss som bruker briller? Ja, det går nå an å få tak i 3D-briller med styrke (aner ikke prisen på disse, men garantert mer enn vanlige 3D-briller til rundt 1000-lappen).
Og de som har samsynsproblemer kan bare glemme 3D, da hjernen til disse, pga. øynene, ikke klarer å sette høyre og venstre bilde oppå hverandre for 3D-effekten, så dem får bare 2 separate bilder.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
EinarJohan

InnleggSkrevet: 06.11.2010, 20:55    Tittel: Svar med sitat

På bildesiden:

Fungerer ikke 3d-briller utenpå styrkeglass? Hva med linser?

Kan ikke samsynsproblemer delvis korrigeres for ved opptrening av øynene? Eller blir det ikke godt nok?

Men det mest horrible, er 3d-converts, filmer som IKKE er filmet med 3d-kamera, men bare blir oppkonvertert i ettertid, de ser skikkelig feil ut.

På lydsiden:

Vi har vel strengt tatt hatt Surround i åresvis, Quadrofoni før det igjen. Barbershop-demoen er vel en smule begrenset i forhold til hva man faktisk kan gjennomføre i litt større produksjoner.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Paladin

InnleggSkrevet: 06.11.2010, 21:53    Tittel: Svar med sitat

EinarJohan skrev:
På bildesiden:

Fungerer ikke 3d-briller utenpå styrkeglass? Hva med linser?

Kan ikke samsynsproblemer delvis korrigeres for ved opptrening av øynene? Eller blir det ikke godt nok?

Teknisk sett så fungerer det (har kun sett 3D en gang selv, og det var før jeg begynte å bruke briller) med 3D-briller utenpå vanlige briller, men jeg regner med at det blir en noe klumpete løsning med briller utenpå briller.

Linser vil fungere bedre, har lest om flere på nettet som har brukt briller, så skiftet til linser for å få en bedre 3D-opplevelse og det har gått bra.
Men flere argumenterte med, og jeg er enig, at det burde være unødvendig å måtte skifte til linser bare for å kunne nyte 3D-skikkelig (da det ble problemer med å holde 3D-brillene på plass utenpå brillene).
Jeg leste om 3D-briller med styrke ikke så lenge etter.

Jeg vet ikke hvordan det er med samsynsproblemer, da jeg kun kjenner noen som har det, og nei, det kan ikke trenes til å bli bedre, og etter hva jeg forstod så krever 3D uansett så godt som 100% samsyn.
De med samsynsproblemer får et rødt bilde på venstre-øye, og et grønt bilde på høyre-øye, da hjernen ikke klarer å samle bildene (da de med samsynsproblemer i praksis ser med ett øye om gangen).
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne     Svar på emne    LANur Forums -> Aktualiteter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke opprette vedlegg i dette forumet
Du kan laste ned vedlegg i dette forumet